duminică, 19 iulie 2009

Nenea Ciupi

Dacă aş fi ştiut că urma să joace chiar şi cel mai neînsemnat rol în viaţa lui D, i-aş fi găsit un nume mai sonor. Pentru că n-am anticipat chestia asta... rămâne Nenea Ciupi şi atât. Pentru că habar n-am cum îl cheamă. Şi nici nu mă interesează foarte tare.

Nenea Ciupi locuieşte împreună cu Tanti Ciupi, evident, în apartamentul de sub noi. Şi cred că m-aş putea opri aici cu postarea :)

Nenea Ciupi este un om trist şi patetic care s-a născut direct cu curu-n Renaultul argintiu primit de la firmă şi cu grimasa deja formată pe frunte. Nenea Ciupi are aşa un stil de a se uita peste oameni, cu un aer de "la naiba-n puii mei, ce caut eu aici, printre păduchii aştia", consecinţă directă fie a faptului că s-a născut, cum spuneam, direct adult, fie a dietei sale total lipsită de fibre şi dătătoare de constipaţie cronică.

Nenea Ciupi reprezintă un curios amalgam de ciudăţenii patologice, printre care amintim: incapacitatea de a produce sunete articulate decodificate în limbaj uzual drept salut, auz extrem de selectiv (perceput exclusiv din direcţia sus - jos), sistem nervos cu grad inalt de excitabilitate, extrem de uşor de provocat la orice oră cu excepţia orelor legale de linişte. Toate acestea ar face din Nenea Ciupi un excelent studiu de caz.

Particularităţile lui Nenea Ciupi îl transformă pe acesta într-un instrument oarecum util - deşi nu extrem de recomandat de către psihologi - de a face educaţie. Cu jale mare şi cu ruşinea aferentă, îmi fac mea culpa şi recunosc că da, am asistat, provocat şi determinat următoarele dialoguri:

"Maaami, e lece apaaaaa..... pune apa caldă!"
"Nu mai este apă caldă acum"
"De ce nu mai este?"
"A luat-o Nenea Ciupi".

"Acum nu facem nani!"
"Ba facem, cum să nu, că ne aude Nenea Ciupi!"

"Maaaaamiiiii, vleau ciocolaaaaatăăăăă..."
"Nu mai este ciocolată".
"Eeeeeste, nooo"
"Nu mai este, puiule, a mâncat-o Nenea Ciupi".

Etc.

Consecinţa: încă un mit, acela că nu o să avem nici un substitut de Bau-Bau, s-a dus pe apa sâmbetei. Absolut involuntar. Jur. Dar este atât de eficient....

Concluzia lui D: "Du-te acasă, Nenea Ciupi! Că nu-mi pace de tine!"

Concluzia mamei: am o vagă impresie că, odată, curând, Nenea Ciupi o va fura pe suzi. Şi aşa va avea D. motiv să intre cu călăleta în Renaultul de firmă. Lateral şi frontal.

Sper din tot sufletul că Nenea Ciupi nu citeşte bloguri.

Niciun comentariu:

Turcoaz

Cum o să scriu despre asta?  Greu să-mi găsesc vocea, însă dacă nu o fac acum, n-o mai fac niciodată, și va fi din categoria celor nespuse, ...